miercuri, 5 octombrie 2011

Prafuri magice

Când am început să renunţ la carne, am dat peste un articol despre orzul verde. Prima reacţie am avut-o "calul mânâncă orz!" :) Se pare că nu am fost singura. Mulţi sunt sceptici şi refuză total provocarea. Bine că eu sunt dispusă la astfel de provocări şi nu mi-a fost greu să accept că sunt mai eficiente ierburile decât o pastilă de la farmacie. Aşadar, vă dau o parte din virtuţile orzului prezentate de dr. Gillian McKeith în volumul “Hrană vie pentru sănă­tate”:

 “Orzul verde conţine aproape toate substanţele nutritive necesare organismului uman, cu excepţia vitaminei D. Este foarte asemănător cu pirul şi este uşor de digerat. Este o plantă cu frunze de culoare verde-închis, care conţine aceleaşi substanţe nutritive ca şi legumele cu frunze verzi, dar având o concentraţie de vitamine, minerale şi proteine mult mai mare. Are la fel de multe proteine ca şi carnea, dar este sănătos.
Orzul verde are de 11 ori mai mult calciu decât laptele de vacă, de cinci ori mai mult fier decât spanacul şi de şapte ori mai multă vitamina C decât sucul de portocale. Este benefic pentru toate ţesuturile şi organele, dar mai ales pentru inimă,plămâni,artere, încheieturi şi oase. Despre efectele pozitive ale orzului verde asupra sănătăţii am putea vorbi la nesfârşit.
Ajută la protejarea de agenţii poluanţi, de cancer, de ulcere şi de problemele digestive. Este un excelent stimulator al energiei, are proprietăţi antiinflamatorii şi anti-îmbătrânire şi întăreşte reacţia imunitară. În sfârşit, este un întăritor al întregului organism, cu efecte directe asupra funcţionării inimii şi a circulaţiei sângelui şi contribuie la scăderea colesterolului. Dacă nu reuşiţi să mâncaţi cantităţi mari de legume verzi, atunci consumul de orz verde  deshidratat este o variantă potrivită şi hrănitoare..O linguriţă de praf (5 g) este echivalentă cu consumul a 100 de grame de legume crude, precum spanacul, varza creaţă, lucerna încolţită sau broccoli.”

Este bine de ştiut că orzul verde nu conţine gluten, de aceea poate fi con­sumat şi de persoanele care su­fe­ră de intoleranţă la gluten. 
După ce am început să iau pudră de orz verde, am fost surprinsă cât de repede se curăţa tenul meu. Anul trecut pe vremea asta, îmi apăruseră câteva pete în jurul gurii de care nu mai scăpam. Mă dădusem cu tot felul de maclavaisuri, dar fără izbândă. A fost de ajuns o săptămănă ca tenul să fie ca înainte! În plus, m-a ajutat în reglarea tranzitului, aveam mari probleme, ba mă deranjam la butică, ba dădeam în extrema cealaltă. Acum, am tot timpul praful magic după mine. Dacă simt ceva în neregulă (au fost perioade când mă mai păcăleam cu o bucăţică de carne şi nici nu terminam bine de mestecat a doua bucată, că imediat mă lua o durere puternică de stomac) pun o linguriţă generoasă de praf într-un pahar cu apă şi în 10 minute sunt ca nouă.
Mai multe detalii găsiţi aici şi aici. Prima oară luasem de la plafar, dar am ajuns la concluzia ca nu merită. Se găseste şi la 250 grame la Casa Raw.z

Respectă-ţi organismul!
Mihaela G.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu