marți, 11 octombrie 2011

Reţetă de toamnă

Deşi primesc crizanteme şi în alte anotimpuri, când le simt mireasma, tot timpul mă duc cu gândul la toamnă. Toamna se numără bobocii, se mai adaugă un an de viaţă şi rămâi plăcut impresionat de coloritul frunzelor. Iubesc anotimpul ăsta!
Luasem conopidă din piaţă şi nu ştiam ce să fac cu ea. Cum să o mânânc crudă... În copilărie adoram conopida pane făcută de mama mea :) Aşa că am început să caut reţete. Rămăsese să mai iau un ingredient minune si gata mâncărica.
Se folosesc următoarele:
- o conopidă potrivită
- o lingură de fulgi de drojdie inactivă (prima oară am luat din greşeală fulgi de drojdie şi era aşa rea la gust...deci arată ca aici, iar proprietăţile le găsiţi pe site-ul Ligiei Pop)
- 2-3 linguri de ulei de susan presat la rece (puteţi folosi şi altceva, eu din ăsta am avut)
- o linguriţă de condimente (am pus 12 verdeţuri cu sare de la Sonnentor)
- usturoi mărunţit după gust
Conopida se desface în bucheţele mai mici, iar separat se face sosul din restul ingredintelor. După, se amestecă împreună. Am preferat să aştept jumătate de oră să se amestece aromele, iar între timp am încropit o reţetă simplă. Tot timpul îmi rămâne pulpa de la morcov atunci când fac suc. Primele dăţi am aruncat-o neştiind ce să fac cu ea, de supă sau ciorbiţă nu aveam chef. Aşa că mi-a venit o idee. Am pus 3-4 linguri de morcov ras cu 2 căţei de usturoi şi o lingură de ulei, le-am amestecat bine şi am mâncat pe săturate cu roşii feliate. Se poate mânca şi cu pâine prăjită.

Merită încercat chiar daca nu prea le aveţi cu hrana vie. 

Pupici voinici,
Mihaela G.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu