vineri, 4 noiembrie 2011

Multe şi mărunte

Nu am mai dat demult pe aici din lipsă de timp, dar în schimb nu m-am oprit din experimentat. După ieşirea la Casa Rawz, m-am urnit să încerc reţeta de pâinici din hrişca. Nici nu-mi imaginam că o să-mi iasa aproape la fel! Diferenţa o fac condimentele utilizate :)
Am folosit:
- o cană hrişcă (cana are 200 ml; se lasă la înmuiat 6-8 ore)
- jumătate cană nuci braziliene (se lasă la înmuiat 2 ore sau se pot folosi ca atare)
- 3 linguri generoase de in măcinat
- o linguriţă de sare neiodată
- 2 linguriţe chimen măcinat 
- apă (am pus cât sa fie aluatul moale)
- 2 linguriţe seminţe chimen pentru ornat (mie îmi place mult chimenul şi am pus mai mult)
Hrişca si nucile braziliene se mărunţesc, după se adaugă restul ingredientelor pentru formarea aluatului. În reţeta originală se menţiona blenduirea separată a nucilor de hrişcă, dar eu nu am ţinut cont. Rezultatul se întinde pe foaia deshidratorului (am folosit paraflexx pentru că am avut neplăceri cu foaia de copt la alte reţete..s-au lipit de ea şi acolo au rămas :() preţ de 10 ore la 42 grade Celsius. Chimenul întreg se pune când s-a întărit niţel pâinica. Poze nu am apucat să fac, a dispărut prea repede :D Data viitoare încerc să fie mai groasa foaia, mi s-a atras atenţia că are doar un mm :))
Am mai încercat două reţete de la Simona, pe care sigur o să le mai fac, atunci şi cu o poză ataşată. Biscuiţei fărămicioşi pentru bebei şi pâinică raw crocantă. Am folosit aproape aceleasi ingrediente, în loc de in auriu am pus maro şi un sfert de roşie în loc de cea deshidratată. Au ieşit 2 tăvi din fiecare fel. 
Tot răsfoind cartea ”Bucătăria bazată pe crudităţi şi alimente vii”, am zis hai să încerc şi parmezanul” raw fără să folosesc fulgii de drojdie inactivă. Îmi trebuia seminţe de pin cu busuioc şi altele pe care nu mi le aduc aminte acuma. Dar ştiind de data trecută când am încercat brânzica din macadamia, m-am gândit că ar fi bine să adaug şi putină macadamia, fiind o nucă grasă lega compoziţia mai bine. Am folosit: o mână de macadamia şi una de seminţe pin, le-am lăsat peste noapte la înmuiat şi 2 căţei usturoi. Seminţele cu nucile se mărunţesc într-un blender cu paharuţ mic de apă (am folosit un pahar de ţuică) până se omogenizează. Dacă nu aveţi blender, alte ori am folosit cu succes presa de usturoi, deşi iese mai granulată pasta. Usturoiul se adaugă la sfârşit, se intinde pe foaie compoziţia şi se lasă la deshidratat 4 ore la 45 grade Celsius. Nu prea a ieşit la gust ca parmezanul, dar îmi place. L-am adăugat deja în salate (mi-a adus aminte de salata de roşii cu telemea), în paste din dovlecel sau pur şi simplu singur. 
Şi ca să mă îndulcesc cu ceva, am făcut o bază pentru prăjituri care merge şi savurată cu fructe uscate, gen merişoare, stafide. Ingredientul de bază este cocosul, mai exact fulgii, pe care nu i-am râşnit niciodată să văd rezultatul. Aveam nişte fulgi de cocos cam uscaţi după parerea mea, cu toate astea au ieşit puţin uleioşi dupa râşnire. Am pus o cană de fulgi râşniţi, 3 linguriţe de lucuma, 2 linguriţe de cacao/karob, 2 linguriţe de unt de cocos (cred că se poate pune ulei de palmier), un paharuţ de apă. Este asemănător cu biscuitele la gust, deci buunn :) Şi uite asa am reuşit să nu folosesc nucile la reţeta asta. 
Pe săptămâna viitoare!

Pupici voinici,
Mihaela G.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu